Ytlig tro och djup reklam

Det här är en blogg där jag kommer skriva om ytlig tro och djup reklam. Vad innebär det kanske du tänker?

Vi lever i ett land som man inte direkt kan säga är troende, eller rättare sagt inte kristet. Många har tankar om tro och att det borde finnas någon, något större någonstans på något sätt. Men att kalla det Gud eller Jesus har många svårt för. Ibland försöker kyrkor att nå ut med sitt budskap genom reklam. Vissa gånger funkar det men många gånger blir det ganska platt och som en billig tvål-reklam. Sånna exempel kommer jag ta upp. Sen finns det företag som på olika sätt använder tro i sina reklamkampanjer. Vissa gånger med lyckat resultat och vissa gånger blir det ganska fel.

Jag har ett stort intresse för reklam och ett stort intresse för tro och sökande. I den här bloggen kan man följa min resa mellan ytlig tro och djup reklam! Välkommen att läsa, kommentera och bidra!

Bakom reklamtro.se finns jag, Anders Josefsson och mitt företag Typiskt Anders.

Kommentera