En levande bok, eller flera?

I en reklam för IKEA-katalogen säger dom att det är den tredje mest tryckta publikationen i världen. ”Next to the Bible and Harry Potter, it´s the third most printed publication worldwide.” säger man.

En levande bok. Bibeln kallas av många en levande bok. Med det menar man att budskapet gäller nu och är aktuellt. En tanke om att Bibelns budskap inte bara är historia utan nutid och berör oss som läser den idag.

Det är tydligen IKEA avundsjuka på och satsar som du ser på levande framsidor. I tyskland kunde förra året gå till sitt varuhus och få med sig en katalog hem med sig själv som frontfigur. 3D cover kallar man det, men hur levande är det egentligen?

Kampen är hård, och flera vill tydligen vara med i tävlingen om att vara världens mest tryckta, lästa och mest levande bok. Än så länge leder bibeln.

www.ikea.se

Tack anonym för tipset till detta reklamtro-inlägget. Du som läser får gärna tipsa om saker jag borde skriva om och analysera som är mellan ytlig tro och djup reklam.

Kommentera