Den personliga berättelsen

När det handlar om reklam är det lätt att tro att en kampanj, plansch eller reklamfilm med en bra slogan är rätt metod. Visst kan det vara så, men det måste finnas en tanke bakom.

Den kanske mest effektiva sättet att visa upp och göra reklam för att tro tror jag är den personliga berättelsen. Alla bär vi på en massa saker, tankar och upplevelser. Tankar om livet och om tro, en tro på Gud eller en tro på andra saker.

I går lyssnade jag på ett avsnitt av ”Sommar i P1” med Elise Lindqvist, även kallad ”morsan” eller ”Ängeln på Malmskillnadsgatan” som fick ett möte med Jesus för 17 år sedan och idag arbetar för att hjälpa utsatta kvinnor i Stockholm. Hon har i sitt liv fått uppleva mycket smärta och blivit våldtagen, missbrukat sprit och tabletter och varit prostituerad. I sitt program pratar hon mycket om sin tro och sin kamp med att kunna förlåta och gå vidare från det oförlåtliga.

Ta dig tid att lyssna på det här programmet, för det berör och visar på hur man kan gå vidare och hitta nytt hopp.

Lyssna: Elise Lindqvist

Läs om programmet på sverigesradio.se

Läs artikel i Helsingborgs Dagblad

Kommentera gärna med dina tankar om programmet.

Kommentera