Ny design – fyra år senare

facebooklogga

För drygt fyra år sedan publicerade jag det första inlägget här på reklamtro. Sedan dess har jag och några olika gästskribenter analyserat, tänkt, hyllat och kritiserat tro i reklam. I vissa perioder har publicerats mycket och under andra perioder har det inte blivit lika mycket.

Överallt, hela tiden syns tro i reklam på olika sätt och kyrkor brottas ofta med att nå ut med sitt budskap. Tyvärr sträcker det sig ofta inte längre än till predikoturer i lokaltidningen. Information om aktiviteter och möten är bra, men frågan är om det är det som sätter tankarna om tro i rullning. Det handlar om tilltal och vilken känsla man ger. Det handlar ofta om att vara personlig, möta människor kring tro på olika sätt även i reklamen.

Framöver hoppas jag få in många tips på reklamtro som borde analyseras. Du är välkommen som gästskribent eller tipsare. Skicka in olika exempel på marknadsföring som kyrkor och andra organisationer gör och hojta till när religion på olika sätt dyker upp i reklamer.

Den här webbplatsen har sett likadan ut väldigt länge, men nu äntligen är designen helt omgjord. Målet har varit att skapa en mer levande och modern sida, väl anpassad till mobiler, surfplattor och datorer av olika storlekar. Klicka gärna runt på sidan och säg vad du tycker om den nya designen och vad du tycker vi ska skriva om.

Jag hoppas att du som besökare hittar inspiration och tankar om hur man kan göra för att inte bara nå ut med ett budskap, utan även når hela vägen in. Vad är det som berör och är på riktigt bakom all den dåliga reklam som är ytlig och stör?

Gammal design
Gamla designen av reklamtro.se

Kommentera