reklamtro.se granskar spänningsfältet
mellan ytlig tro och djup reklam.

På reklamtro.se kan man läsa och tänka till om hur tro och religion används i reklamsammanhang och på vilket sätt kyrkor och troende idag använder reklam för att nå ut med sitt budskap. Både bra och dåliga exempel lyfts fram och kritiseras. Målet är att väcka tankar och ge tankar kring tro och reklam.

Bakom reklamtro.se

Grundare av reklamtro.se är Anders Josefsson. Jag är utbildad journalist med ett stort intresse för kyrkor och föreningsliv, media, ledarskap och hur budskap påverkar våra beslut.

Vill du, din församling, förening, samfund eller företag träffas för att fundera kring kommunikation och reklam där tro finns med? Då finns det möjligheter att boka föreläsningar och kurser utifrån era tankar och behov.

andersjosefsson.se

Kontakta mig gärna

Anders Josefsson
info@andersjosefsson.se
073-6155405

Facebook
Twitter
Linked In

reklamtro på sociala medier

 

reklamtro startades den 10 december 2008 med det här första inlägget

Det här är en blogg där jag kommer skriva om ytlig tro och djup reklam. Vad innebär det kanske du tänker?

Vi lever i ett land som man inte direkt kan säga är troende, eller rättare sagt inte kristet. Många har tankar om tro och att det borde finnas någon, något större någonstans på något sätt. Men att kalla det Gud eller Jesus har många svårt för. Ibland försöker kyrkor att nå ut med sitt budskap genom reklam. Vissa gånger funkar det men många gånger blir det ganska platt och som en billig tvål-reklam. Sånna exempel kommer jag ta upp. Sen finns det företag som på olika sätt använder tro i sina reklamkampanjer. Vissa gånger med lyckat resultat och vissa gånger blir det ganska fel.

Jag har ett stort intresse för reklam och ett stort intresse för tro och sökande. I den här bloggen kan man följa min resa mellan ytlig tro och djup reklam! Välkommen att läsa, kommentera och bidra!

Kommentera